Hledáme investory

Pokud se poohlížíte po vytvoření zajímavého turistického zážitku a líbí se Vám koncept mobilní 3D aplikace Světa Za Portálem, můžete nám zaslat Váš návrh. Jsme otevřeni čemukoliv co má potenciál zajímavého zážitku, ať už vytvoření něčeho zcela nového, nebo rozšíření stávajících tras s informačními tabulemi (najdi skrytý poklad, pohádková stezka apod.). Svět Za Portálem dodá animované, namluvené 3D postavy (i s případnými kulisami), minihry, scénář. Váš zážitek bude přístupný v naší aplikaci spolu s dalšími podobnými zážitky.

V současné době pracujeme převážně na zážitcích okolo středověku, ale nebráníme se jiným obdobím: např. 2. světová válka, příběhy z knih nebo komiksů odehrávající se na skutečných místech atd.

Budoucnost 3D zážitků

Mimo vyšší míry imerze mají 3D zážitky veliký potenciál do blízké budoucnosti, neboť ve vývoji jsou již první prakticky využitelné AR brýle. Např. společnost Meta představila svůj prototyp Meta Orion v loňském roce. Tyto brýle umožní plně stereoskopický 3D zážitek (např. jako IMAX nebo dnešní virtuální realita), ale budete si je moc vzít na cesty, stejně jako obyčejné brýle. Nejde o klasické AR/VR “helmy”, ale o zařízení, která se vzhledem budou lišit od běžných brýlí jen minimálně.

Na 3D scénu se tak nebudete dívat skrz plochý displej mobilu, ale jako na opravdovou součást reality. Odpadne také únavné držení mobilu v ruce a lidé se třeba ponoří do středověkého tržiště před hradem. Při tom všem ale budou nadále vnímat své okolí (na rozdíl od virtuální reality). Bude tak možné poskytnout spojení 3D zážitku / počítačové hry ve formě, která zde zatím neexistovala. Myslíme si, že půjde o něco naprosto přirozeného a pohodlnějšího než zprostředkovávání stejného zážitku přes plochý displej mobilního telefonu.

To nám ale samozřejmě nebrání vyvíjet tyto zážitky pro dnes dostupný hardware tzv. “do zásoby”. I přes mobilní telefony jde o unikátní formu zážitku, která dokáže až nečekaně vtáhnout. A jakmile dorazí AR brýle pro běžného spotřebitele, budete připraveni!

Hledáme nové členy týmu

Práci na tomto projektu provádíme prozatím ve svém volném čase. Pro zážitky, který si tvoříme sami, finanční odměnu nevylučujeme. Ale půjde prozatím spíše o velmi symbolické odměny. Jakmile se nám podaří získat investora pro další zážitky, tak samozřejmě práce na těchto bude pro všechny zúčastněné placená.

Veškerá práce bude probíhat plně z domova (případně nějaké to testování venku :). Náš tým se mj. zabývá zakázkovým vývojem mobilních her a je rozptýlen všude po světě, tj. nemáme kanceláře v ČR. Pro tento projekt ovšem hledáme lidi pouze z ČR. Ti časem vytvoří jádro týmu Světa Za Portálem.

Koho hledáme (obecně):

  • Je nám jasné, že na převážně dobrovolné bázi nikoho na full-time pozici nenajdeme, ale měl/a bys mít čas alespoň pár hodin týdně(cca 5 nebo více). Důležitější než kvanta hodin je předvídatelnost a dobrá komunikace z tvojí strany.

  • Hledáme někoho, kdo v minulosti na něčem pracoval a něco dokončil. Samozřejmě oceňujeme nadšení každého potenciálního uchazeče, na druhou stranu potřebujeme, aby tvůj příspěvek k projektu byl vyšší než náš čas strávený tvým zaučováním :) Zároveň očekáváme určitý standard kvality. Velké plus je samostatnost, pocit zodpovědnosti za tvoji práci a schopnost rychle se učit.

  • Samozřejmě někoho koho velmi zajímá náplň tohoto projektu a myslí to s ním vážně i do budoucna.

  • A na závěr: Na velké ego není u nás čas ani nálada. Hledáme pouze pohodové lidi :)

Vývojář/ka Unity / C#

  • Budeš zodpovědný/á za “čištění” stávajícího kódu a přidávání nových funkcí

  • Praxe v Unity alespoň 2 roky

  • Ukázky tvých prací (3D projekty výhodou)

  • Schopnost zorientovat se rychle v cizím kódu

  • Velká výhoda až nutnost je strukturované myšlení, tj. nebojíš se řešit architekturu a jsi schopen/schopna pochopit “big picture” (nejsi jen “skripter”)

  • Další výhoda je zkušenost s AR - ale pokud není, nevadí, dá se celkem rychle doučit.

  • Využívání AI se nebráníme (sami využíváme), ale pod tím musí být solidní znalosti

UI / UX grafik/grafička

  • Budeš zodpovědný/á za čistý, moderní design aplikace a příjemné, jasné ovládání

  • Ukázky tvých UI designů

  • Po vizuální stránce velikost ovládacích prvků, jejich rozmístění, barevná sladěnost, jednotný vizuální jazyk

  • Musíš být schopný/á přemýšlet za uživatele a být spojovacím můstkem mezi “tvrdou” funkcionalitu aplikace a člověkem, který ji ovládá

  • Aplikace bude v budoucnu dostupná na AR brýlích

Editor/ka zážitků Unity

  • Budeš zodpovědný/á za editaci AR zážitků podle existujícího scénáře v Unity editoru

  • Minimálně budeš editovat animované příběhové sekvence (tzv. cutscenes)

  • Předchozí práce s 3D avatary v Unity velkou výhodou (zkušenosti s animací, Unity timeline, případně SLATE)

  • Také bys měl/a zvládat přidávat jednoduchou logiku scény pomocí předpřipravených komponent. Tj. nebudeš muset programovat v tradičním slova smyslu, ale v rámci Unity Editoru bys měl/a zvládat jednoduché drag & drop skriptování (základní logiku pro zobrazování / skrývání předmětů / spouštění animací / kolize atd.). Naučíme tě jak náš systém používat.

  • Výhoda je schopnost vytvořit si sám jednoduché humanoidní animace pomocí pluginu který je již v projektu k dispozici(uMotion Pro), pokud bude potřeba.

  • A na závěr: Důležitý je cit pro filmové vyprávění. Sladění animací s emocemi postav, načasování, atd. Úhly kamer netřeba řešit protože v AR vše probíhá z perspektivy hráče.

3D low poly grafik/grafička

  • Využíváme 3D assety nakoupené z Unity obchodu, ale budeme potřebovat jejich úpravy - od drobných úprav stávajících assetů přes vytváření zcela nových(např. úprava obličeje, nové oblečení, rekvizity). Jde o to mít k dispozici více variabilní postavy a zároveň v některých případech připodobnit vzhled postav k reálným postavám z minulosti, případně vytvořit oblečení pro jiné časové období než středověk.

  • Budeme vycházet ze stávajícího stylu, který byl nastaven 3D assety avatarů co již používáme (od Polytope)

  • Schopnost pracovat v Blenderu, Maya apod.

  • Praxe minimálně 2-3 roky

  • Praxe v low poly 3D grafice velkou výhodou

Scénárista/ka

  • Hledáme někoho kdo touží vyprávět zajímavé příběhy spojené s reálnými místy v ČR, případně adaptovat existující povídky nebo historická fakta do nových a zajímavých příběhů

  • Příběhy mohou být variabilní, jak spíše vtipné tak vážnější, ale vždy by měly zanechat nějaký dojem, ideálně alespoň trochu propojený s fyzickým místem kde se odehrávají

  • Potřebuješ schopnost rozumět tomu co je možné po technické stránce, a schopnost se adaptovat na náš formát (3D rozšířená realita)

  • Drobnou výhodou bude zkušenost z produkce počítačových her či filmu

  • Samozřejmost je čtivý styl a alespoň rámcově uvěřitelná psychologie postav

Historik

  • Hledáme historiky-nadšence pro konzultace či tipy na vytváření příběhů. Naše příběhy se budou odehrávat převážně v minulosti, od pravěku po novověk.

  • Kromě historických faktů potřebujeme vědět, co se v určité dobře potenciálně řešilo mezi “obyčejnými lidmi”, jak se žilo atd. Chceme, aby naše příběhy byly imerzivní a proto je vykreslení dobové atmosféry pro nás důležité.